Modalitati de aparare impotriva stresului

Important este sa stim ca agentii stresanti exista si ca fiecare din noi cunoastem sau vom cunoaste in viata rigorile mai mult sau mai putin semnificative ale unora dintre ei. Este bine de stiut ca stresul reprezinta o realitate omniprezenta, ca el poate fi intalnit chiar atunci cand suntem perfect relaxati sau chiar cand dormim. De asemenea , este bine de stiut ca nu intotdeauna stresul trebuie evitat, intrucat, in anumite conditii, el exercita efecte benefice asupra organismului, dominandu-l si stimulandu-l.
Numai cand actiunea stresului este foarte intensa , si in special indelungata, ea devine in mod automat nociva; stresul se transforma, in aceasta situatie, in distres si impotreva acestuia trebuie luptat. Dar cum putem face asta? Mult timp medicina recomanda, ca unica modalitate de combatere a stresului, evitarea situatiilor critice, tensionate. Aceasta modalitate il plasa pe individ intr-o postura de pasivitate. La ora actuala, medicina preconizeaza modalitati active, pledand ca cel in cauza sa-si organizeze metodic relatiile sale cu lumea inconjuratoare, pentru a se consuma cat mai putin. In acest caz este vorba de o atitudine activa, profilactica cunoscut fiind faptul ca un gram de profilaxie echivaleaza cu tone de terapie. Isi fac un mare deserviciu aceia care lupta impotriva stresului in mod pasiv, "rumegand" gandurile negre si problemele care ii framanta. Este demonstrat experimental ca acela care reactioneaza in situatii de stres prin furie, face un deserviciu propriului organism, care, in atare situatii, secreta foarte multa adrenalina, ceea ce va influenta negativ inima si arterele. Dar tot experimental este demonstrat ca acelasi deserviciu si-l face si acela care nu-si descarca emotiile, inabusindu-le, situatie cand organismul secreta mai putin cortizon decat in mod normal, ceea ce favorizeaza o scadere a apararii imunitare a organismului;  de aici posibilitatea unor infectii microbiene sau aparitiei altor boli.
Iata recomandarile pentru a lupta impotriva stresului: fiti voi insivasi nu cautati sa pareti un altul; sa stiti bine ce vreti sa faceti si spre ce va indreptati, alegandu-va un scop precis si obiective realiste, pe masura propriilor voastre posibilitati; diversificati-va activitatile pentru a va stimula; exprimati-va si afirmativa; nu va lasati problemele in suspensie; evitati situatiile care va provoaca stari psihologice negative; nu asteptati prea mult de la altii; profitati de pauzele din timpul zilei si creati -va situatii favorabile pentru a rade; planificati-va munca in mod metodic si constant; nu incercati sa faceti mai multe lucruri deodata; relaxati-va in mod intermitent, inducandu-va pe aceasta cale stari de calm in organism.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Persoane interesate